måndag, maj 08, 2006

Bensinstopp

Halvdag av analyser på STFI. Skitsvårt. Finns så många infallsvinklar och så många intressanta aspekter att titta på, men jag kommer inte hinna allt. Det är lite trist. Känner mig stressad ändå som det är. Speciellt med rapporten.

Men det är trevligt med vår, det har jag sagt förut. Folk sitter ute och är glada. Och när man går hem från skolan kan man helt oförhappandes springa på en jävligt tajt sommarklädd snubbe i solbrillor. Som man dessutom känner. Och som är skitsöt. Jepp!

Stack ut och joggade på eftermiddagen. Första gången på 1½ vecka och det kändes. Det var sjukt jobbigt. Sprang i skogen och fast jag tänkte att det inte skulle bli några intervaller alls idag så var det svårt att undvika backarna. Var ute 45 min och var helt slut när jag var klar. Benen gav upp efter ungefär 30 min.

Sen åkte jag till STFI för att lämna ljusskåpet. Bilen kaosade på vägen till skolan och det var med nöd och näppe jag kom fram. Sen var det kört. Fick lämna bilen där och vänta på att hjältepappan skulle komma och rädda mig. Väntan blev dock lång så jag beslutade att vänta över en middag med Jocke, Robert och Sara istället. Det var som vanligt mycket trevligt. Kanske mer vuxet än vanligt. Så småningon blev jag upphämtad hos Jocke av papsen, och vi åkte och köpte bensin i donk till lilla bilen. Då blev den glad och nu står den fulltankad hemma hos M&D igen och väntar på bättre tider.

Dagens ord: "If you can dream it - you can do it." - Walt Disney

Inga kommentarer: