söndag, juni 11, 2006

Isabella

I förmiddags åkte jag över till Gotland, där jag fortfarande befinner mig, för att vara med på Bellas möhippa. Anlände vid 16-tiden och träffade först Gunilla för en fika innan jag mötte upp möhippsgänget. Vi gick och badade på Svenska Spel och sen var det middag på Munken, med dans till schlagers i långa banor.
Det är bara en sak med hela det här grejen som jag för mitt liv inte kan förstå. Varför, VARFÖR, spökar man ut den blivande bruden i fula kläder som folk skrattar åt och ger henne pinsamma uppdrag som bara är förnedrande? Vad är poängen? Vem vinner något på det? Nej, jag varken kan eller vill förstå det. Jag blir bara illa berörd. Usch.
Hur som helst. Nu ska jag och den här partypinglan gå och sova. Och imorgon bär det av hemåt igen.
Godnatt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Våga vägra förnedra, de svensexor/möhippor jag hört varit roligast har varit de lite softare, utan hela förnedringsbiten.