söndag, juli 16, 2006

Gröna Lund

Idag var jag på Grönan för åkattraktionernas skull för första gången på ganska många år. Köpte till och med åkband, fast jag vet att jag inte vågar åka något som går högt, snabbt eller runt. Känner mig ändå väldigt nöjd med mig själv, för jag vågade mig på både den skräckinjagande Vilda Musen och Berg- och dalbanan. Båda var dock högst otrevliga. Det var ändå en fin dag och jag tycker mycket om atmosfären på Grönan.

På kvällen blev det grill tillsammans med Henrik, Karin, Ann-Sofie och Magnus Hult samt ett gäng fjortisar i Albano. En av dom var den tuffaste i hela världen, och han vädrade högt och ljudligt sina spännnde berättelser och åsikter för alla som ville höra på. Jag höll mig lugn, men jag hade mycket god lust att kväva honom långsamt med en vitlökschoritzo i vardera näsborren och en fet bratwurst i strupen.

Nu ska jag sova.

Inga kommentarer: