söndag, augusti 13, 2006

Ny cykel

Fick äntligen tag i en cykel idag. Börjde med att knixa till Huvudsta för att titta på en mountainbike som inte var något att ha. Åkte hem och fortsatte kolla annonser och hittade en cykel i Handen. Han som sålde den lät lite läskig på telefon, så jag tog med mig Roger som livvakt. Det visade sig att jag var rädd helt i onödan, för gubben var ungefär 105 år och ganska skröplig. Cykeln var dock fin. En mountainbike med 21 växlar av märket Scott. Inköpt för ca fem år sedan för 6000 kr och nu såld till mig för 900 kr. Cyklade till och från M&D på den idag och bortsett från att växlarna strulade lite så gick det bra. Jag har ont i häcken nu.

Åkte även till Kista Centrum och köpte en cykelhjälm (Tack D!) och ett lås. Stänkskärm fick jag inte tag i så jag får väl bli smutsig ett tag framöver.

Inga kommentarer: