måndag, september 25, 2006

Brott och ond bråd död

Vaknade med ett leende, men sen kastades jag hårt och hänsynslöst in i verkligheten. På vägen från tunnelbanan i morse såg jag två suspekta personer gå längs bilarna som står parkerade på gatan nedanför mig. Ena personen bar på en stor vit dunk.

De satte sig vid en volvo och började helt ogenerat slanga bensin ur den. Jag stod där som ett fån och undrade vad jag skulle göra. Jag har en oerhörd respekt för 112 och kände mig osäker på om det var rätt nummer för mig i den här situationen. Medan jag funderade gick en av personerna ifrån volvon och till en bil som stod dubbelparkerad på andra sidan gatan. Jag tog registreringsnumret men vågade inte gå så nära att jag kunde vara säker på mittersta bokstaven. Sen ringde jag polisen och förklarade läget.

10 minuter senare åkte jag längs samma väg i min bil och spanade efter de suspekta typerna. Deras bil stod parkerad en bit bort på vägen, och killarna satt i. Så nu har jag det korrekta regnumret. Ring om ni vill veta.

Nästan framme vid jobbet såg jag en död råtta.

Inga kommentarer: