måndag, september 11, 2006

Nytt försök

Jag jobbar stenhårt och ändå känns det som om jag inte får någonting gjort. Det är sjukt. Idag är förvisso ingen toppendag, så jag kanske trots allt ska vara nöjd med det lilla.

Igår gjorde jag ett nytt försök att rädda mig själv och sätta P för den relation som helt tar musten ur mig. Det är väl 3:e, 4:e eller kanske 530:elfte försöket nu, och helt emot vad jag egentligen vill, precis som vanligt. Men nu är det i alla fall gjort och här står jag utan min bästa vän igen (förlåt alla andra som ansåg sig vara det). Börjar kännas som om det säkraste är att inte ha någon riktigt nära vän, för då kan jag åtminstone inte bli av med den. Hur som helst så kan jag inte finnas till för honom och stötta honom längre om inte han kan göra samma sak för mig. Så det så.

Inga kommentarer: