lördag, oktober 14, 2006

Planering och Strukturering

Idag gör det ont. Mest i axlarna, ryggen, låren, rumpan, bröstet och hela kroppen.

Eftersom jag är upptagen i morgon gick jag ut på veckans promenad- och joggingtur idag innan frukost. Fick förmaningar igår om att se upp så det inte blir för mycket träning nu när jag börjat cykla till jobbet. Fredrich hjälpte mig att göra upp en plan så att jag inte ska överanstränga mig. Jag måste även se till att börja lägga in viloveckor igen. Har varit dåligt med det på sista tiden, för träningen har inte känts så ansträngande när jag inte springer.

Planen blev:
  • Måndag: Cykling 70 min, Aerobic 60 min
  • Tisdag: Cykling 35 min
  • Onsdag: Cirkelträning 60 min
  • Torsdag: Simning 20 min, Cykling 35 min
  • Fredag: Cykling 70 min, Styrketräning 60 min
  • Lördag: Promenad/Jogging, max 45 min
  • Söndag: Vila
Det är ungefär som det har sett ut senaste tiden, men jag hoppas att jag har lättare att hålla mig till planen om jag skriver ner den.

Inga kommentarer: