torsdag, december 14, 2006

Starka skäl

Ringde husläkaren i morse för att höra mig för om min sjukdom. Ryktet (min mor) säger att om man har feber och ont i nacken bör man söka läkare. Sagt och gjort. Läkaren trodde att jag fått en förkylningsinfluensa och att jag bara behöver vila. Om jag inte är bättre imorgon ska jag ringa igen.

Med dessa ord borde jag naturligtvis åkt hem från jobbet och lagt mig, men det blev snarare det motsatta. Jag har ändå mått rätt okej idag bortsett från lite halsont och en grym värk i nacken. Dessutom finns det tre starka skäl till att inte vara hemma:
  1. Det är jätteroligt på jobbet
  2. Jag har inte råd att vara hemma
  3. Jag har inte tid att vara hemma
Nu blir det väl kanske så att jag stannar hemma imorgon i alla fall. Tog för säkerhets skull med mig lite jobb hem som jag kan pyssla med. Fick inte riktigt klarhet i om min arbetsgivare accepterar hemarbete, men nu är jag i alla fall All Set.

Inga kommentarer: