lördag, januari 06, 2007

Det minsta jag förtjänar

Helt enligt förväntan lider jag idag av svåra smärtor i ben, bröst och mage. Tänkte först inte acceptera att jag har träningsvärk i magen, men sen kom jag på att jag fick göra plankan på boll (och plastkorv) som sista övning, så det är i sin ordning.

Joggingen idag gick bättre än jag trodde. Sista två intervallerna kändes det riktigt tungt i benen, men jag klarade det. Riktigt stilfullt också, om jag får säga det själv. Sprang från M&D, genom grindarna vid polisskolan och över Ulriksdals Slott. Tog en timme och det är ju verkligen överkomligt, med tanke på att stor del av löpningen inte var löpning utan promenad.

När jag kom hem gled jag ner i ett badkar fyllt med Juniper Spruce Herbal Bath "to revitalize and Soothe Muscle Tension". Det var grönt och fint och det kändes jäkligt bra. Efter träningen igår och idag är ett sådant bad det minsta jag förtjänar.

Inga kommentarer: