lördag, januari 27, 2007

Mycket sushi i magen och lite kvar i kylen


Idag var stora sushidagen. M&K kom hit vid lunchtid och vi lagade sushi. Storebror som hade kunskaper om tillagningsmetod och råvaror pratade snabbt och mycket. Jag nickade och gjorde rullar. Och memorerade. Det tog ju lite tid, men resulterade i utmärkt god sushi. Den ica-köpta Garin var inte lika god, men den slank ner den också.

När vi hade ätit kom M&D över med Albin och Valter PPK. Vi fikade och somliga tyckte att min loftsäng var asball att klättra upp och leka i. Även Milton, Norbert och Säl-ly fick mycket cred.

Nu är jag i valet och kvalet... sova middag eller bara ligga och slökolla på tv? Ska gå ut med Magnus Hult och Karin ikväll och jag vill inte vara på väg att somna vid 22-tiden som sist. Ska nog sikta på det andra alternativet och hoppas att det övergår i det första. Ring inte och väck mig om jag lyckas somna.

Inga kommentarer: