torsdag, januari 18, 2007

Viktigt vetande

Gratisätare
Igår var jag en riktig gratisätare. Först lunch på Hägerstalunds Wärdshus för att se om det är ett lämpligt ställe att ta våra resenärer till. Det är med glädje jag kan rekommendera det. Dagens lunch var utmärkt god, och miljön var rasande trivsam.

På kvällen blev jag bjuden på middag på West Kök & Bar (som iofs verkar heta ToyBar numera) av tjejen med många konstiga kalkylblad på sitt minne. USB-minne alltså. Det var också jättetrevligt!

Skabbig hund
När jag skaffar hund ska den inte bli lika skabbig som den lilla rackare jag tvingas åka buss med varje morgon. Det är en okammad, smutsig, snorfande mopsvariant med ful tofs i pannan. Usch.

Promenerande
Efter middagen promenerade jag i spöregnet från St. Eriksplan till Sveaplan. Sånt får mig att må så jävla bra! Promenader is the shit! Gärna i busväder. Jag känner mig som världens starkaste man, fast kvinna, både fysiskt och mentalt när jag promenerar. Jag är okrossbar och lycklig, för i just dessa lägen finns det ingenting jag behöver som jag inte redan har.

Dessutom har jag känt mig väldigt "skön" de senaste dagarna när jag har promenerat. Det har varit som om mina muskler varit gjorda av en mjuk (men stark) deg som glider upp och ner som i en lavalampa. Och här känner jag att det finns de som tror att jag helt har tappat konceptet... :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hellelejula!