tisdag, februari 20, 2007

Som om jag vore en köldtålig snöplog

Vilken vedervärdig morgon!

I den här stan verkar snöplogning vara ett okänt begrepp. Jag kom iväg sent imorse och insåg inte i tid att det hade snöat minst en decimeter. I mina gympadojjor ångade jag iväg till bussen så att snön sprutade, glad över att det inte var idag jag skulle springa till jobbet. Springa till bussen med snö i skorna räckte mer än väl.

Under det gedigna lagret snö var det - för att göra upplevelsen lite mer spännande - glansis. Dessutom äger staden tydligen plogbilar för bilväg, som på ett mycket fiffigt sätt flyttat snön från bilvägen till gångvägen. Tack för det.

Att jag trots snön bara kom fram till busshållplatsen en minut senare än vanligt spelade ingen roll, eftersom jag fick stå och vänta i 20 JÄVLA MINUTER på bussen. God morgon.

Inga kommentarer: