fredag, mars 09, 2007

Craft sätter standarden

Craft gör mig uppmärksam på det faktum att min kropp inte har korrekta proportioner. Ska jag vara glad eller ledsen? Jag har köpt ett underställ, och det som kännetecknar märket är att en del av sömmarna är vita. I just understället tror jag det är tänkt att sömmarna på över- och underdel ska gå ihop så att det ser ut som om man har en sparkdräkt på sig. Det gör det inte på mig. Jag är för bred nedanför tröjan. Dammit!

Känner fortfarande att jag har en förkylning som ligger på lur, men tills den visar sig tydligt så låtsas jag som ingenting. Var ute och sprang imorse, 30 minuter i lugn takt. Eftersom jag känt mig lite tveksamt krasslig bestämde jag mig för att inte titta på vilket tempo jag höll, utan bara kolla pulsen. Tänkte att jag skulle ligga på 75-80%. Det gick inte. Kändes som om jag kröp fram, men pulsen höll sig stadigt på 89-92%. Efteråt insåg jag att det inte hade gått riktigt så långsamt som jag trodde, men det var ju aldrig tokjobbigt heller. Det här kan bara betyda att jag har för dålig koll på min faktiska maxpuls.

Inga kommentarer: