lördag, mars 31, 2007

För sjuk för årets händelse

I veckor, för att inte säga månader, har jag jobbat stenhårt med logistiken för en resa ner till Trandansen vid Hornborgasjön. 250 glada flickor och pojkar i mogen ålder var inbokade, och planen för hur vi idag på ett smidigt sätt skulle hantera alla dessa globetrotters på Cityterminalen var spikad in i minsta detalj. Jag hade verkligen sett fram emot att få vara där och vinka av dem, och få ansikten på flera av dem som jag bara pratat med i telefon.

Men jag var för sjuk. Sov dåligt eftersom jag låg och skakade av köld, iklädd mitt eminenta underställ, täcke samt två fleecefiltar. När jag gick upp hotade mitt huvud att sprängas och skvätta hjärnsubstans över hela väggen.

Tillbringade dagen i M&D's ömma vård, men kan inte säga att jag mår bättre. Det visade sig dock att jag i alla fall inte har feber. Huvudvärken är fortfarande fruktansvärd, halsen känns svullen och det gör ont upp mot öronen. Kanske borde be att få lite av Onkel G's industripencillin. Och glass!

Inga kommentarer: