söndag, mars 18, 2007

Tällberg t/r

Igår åkte jag med mamma, mormor och moster till Tällberg i Dalarna på spahelg (utan spa). Det var mycket bilresa för lite disco, men ändå väldigt skönt, trevligt och lyxigt att bara få åka bort ett tag.

Den goda trerättersmiddagen utvecklades till ett fylleslag, vilket var jätteroligt. I min släkt har vi, bortsett från några missöden med sugrör i vodkaflaska och gin ur kaffekopp, en ganska stram hållning till alkohol. Därför är det extra roligt när det språrar ur så här lite lagom ibland.

Det blev ingen spabehandling, men väl ett sent kvällsbad i jacuzzin som fanns i vår fina lilla minisvit. Efter badet hade jag planerat att sova gott i den mycket bekväma sängen, men ett snorfande och snarkande jag aldrig hört maken till höll mig vaken i flera timmar. Till slut gav jag upp och förflyttade mig till den inte allt för bekväma soffan och lyckades få lite vila innan det var dags att gå upp till den underbara frukosten.

Inga kommentarer: