lördag, april 07, 2007

Hattparad!!!

Hur tiden på det stora hela kan gå så ohyggligt fort, samtidigt som minuterna släpar sig fram är för mig en gåta. Men faktum kvarstår.

Idag är det 1 år sen jag började blogga!

Hipp Hurra och grattis till mig. Eller nåt. Detta bör hur som helst firas, och vad passar väl då bättre än att... göra det. Jag tänker mig något i stil med förra årets påskfirande. Någonting säger mig att såväl påsktuppen som storebror med tillhörande familj kommer att delta i festligheterna.

Vet ni förresten att påsken är den viktigaste kristna högtiden, då vi firar Jesus död och uppståndelse? Under påskhelgen begrundar vi hur Gud i Kristus försonade världen med sig själv genom Jesus död på korset. Jodå. Det gör vi. Och så funderar vi lite på vad påskfjädrar, kaniner och ägg har med saken att göra.

Inga kommentarer: