måndag, april 30, 2007

Klart jag offrar några fingrar

Hela denna soliga dag har ägnats åt balkongfix. Har fått upp markisväv runt om och lagt golv av plastplattor. Känner mig ganska nöjd. Trägolv hade varit lika mycket finare som det var dyrare, men till nästa år kanske jag siktar på det. Var till Planty-Planty på eftermiddagen och rastade mina spenderarbyxor. Köpte en dyr kruka och en lika dyr bambuplanta att sätta i den. Nu fattas bara en schysst stol, fler krukor med blommor och en varm sommar. Sen är jag nöjd. Balkongen ser mysig ut, trots att jag inte har orkat plantera växterna jag köpte än.

Tyvärr har allting en baksida. För att kunna iordningställa balkongen var jag tvungen att offra fingertopparna. Tackar buntbanden för det. Tror att det är det översta lagret hud som har slitits ner så att känselspröten nu ligger på fingertoppsytan. Japp.

Har jag sagt att jag funderar på att sadla om till läkare...?

Inga kommentarer: