måndag, juni 18, 2007

Bilder gör dem inte rättvisa

Igår var jag och hälsade på valparna. Jag har aldrig sett så små kelpies förut, och jesus vad söta de var. Det är ännu inte bestämt vilken av de tre små tjejerna som kommer att bli min, men alla var oemotståndligt söta. Såklart. Två av dem var chokladfärgade och en var av färgen red and tan, vilket betyder chokladbrun med ljusare tecken.

På vägen från valpbesöket hamnade jag i en nödsituation. Bensinmätaren på min bil är som bekant trasig och mitt i skogen mellan Norrtälje och Täby tyckte bilen att det börjat bli lite väl tomt i magen. Host, host och panik. Inte en bensinmack så långt ögat nådde. I det läget gjorde jag precis det man kan förvänta sig av en modern, självständig kvinna på 2000-talet...

...och ringde pappa. Hans kloka ord ("Du måste köra direkt till en mack!!") räddade mig antagligen från ett mycket genant stopp vid vägkanten.

1 kommentar:

Anonym sa...

kelpivalpar är bara för söta! Men fy vilka monster! Jag hjälpte till med en kull för ett drygt år sen, de var bara fyra men de räckte gott och väl... :D