måndag, juli 30, 2007

Skatteverket säger okej

Jag funderar på att låta Elsa byta namn. Det beror inte bara på att både jag och mina föräldrar upprepade gånger har kallat henne för Izza, vilket är vad vår förra hund hette och dessutom snarlikt Elsa. Det beror också på att Elsa är alldeles för mesigt för den här kavata lilla donnans karaktär.

"Stalin" är passande men olämpligt, "Miss 300 km/h" för långt. "Brutus" för maskulint. Jag har funderat en hel del. Så fick jag igår äntligen ett beaktningsvärt förslag. "Ninja". Smaka på det.

Ninja.

Skatteverket ser inte ut att ha några invändningar mot ett eventuellt namnbyte. Men vad tycker du?

Våga inte lämna den här sidan utan att ha lämnat en kommentar med din åsikt. Elsa eller Ninja?

10 kommentarer:

Anna sa...

Elsa, lätt. Skönare kontrast mellan ett mjukt namn och en hård hund.

Demi sa...

Bizzy??

u1hcnulf sa...

Vad hände med Piraya? Det tyckte jag var tufft.

Gunnar Demnert sa...

Ninja. Cool kombo av flicknamn och tuffa krigare.

Carro sa...

Ninja är coolers! Annars är ju Piraya häftigt och ovanligt.

Gunnar Demnert sa...

Piranya eller Piranja kanske?

Sofia sa...

Jag uppskattar ert tyckande, men håll er inom gränserna!! =) Annars blir jag ännu mer förvirrad. Piraya går bort av den enkla anledningen att det är för många stavelser. Två är mycket mer behändigt att ropa på än tre.

Elsa eller Ninja?

Anonym sa...

Återigen, tänk dig känslan att gå i skogen och komma fram till några underliga typer med raklödder och då kunna ropa: Liselott, gå dän!
(Om jag måste hålla mig till de två förslagen så röstar jag på Elsa)

Karin sa...

Ja tycker nog oxå att Liselott e de bästa, men de får man väl inte rösta på, så då blir de Elsa. För "Elsa, gå dän!" låter inte helt fel.

Anonym sa...

Hmm... Eftersom du redan har dissat Maj-Gull så måste jag nog gå med Ninja.