fredag, februari 15, 2008

Ny bild till katalog och körkort

Idag har jag agerat fotomodell. Den 27 mars har jag haft körkort i tio år och måste sålunda byta ut det gamla kortet. Sånt medför alltid lite ångest. Körkortet kräver ju ett foto som jag rakryggad och med ögon blanka av stoltet kan visa upp för såväl främmande människor som vänner i nästföljande tio år. Jag blir svettig bara av tanken.

Som om detta inte var nog så behövdes även en ny idolbild på mig till katalogen Sällsis ska skicka ut i början på mars. 45.000 av Stockholms tanter ska få chansen att glädjas åt min fagra nuna. För att göra bilden ännu mer oemotståndlig ombads även Elsa att vara med på den.

Om du tror det är ett glassarjobb att vara modell kan jag härmed meddela att du har fel. Jag vissnade ganska fort, och Elsa klarade inte mer än ett par bilder innan hon tröttnade. Det är alltid NÅN som ska förstöra för ALLA andra...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fick du körkort när du var 15? Du fyller ju 25 i sommar!!

Anna sa...

Men du hade foundation på dig, visst?

u1hcnulf sa...

Jättefin ju =)
Men på något sätt känns det som att du är lokalrepresentant för NRA nånstans.. :p