fredag, februari 01, 2008

Sova i skogen, del 1

I natt ska det sovas i skogen. Ja, det är vinter. Jag vet. Men man gör tydligen det ändå. Varför hoppas jag kunna ge svar på i "Sova i skogen, del 2", och tills dess gör jag bäst i att inte spekulera för mycket. Går det åt skogen (ha!) så får VBK och Fredde skulden.

Klart är i alla fall att jag ser fram emot det. Min inneboende Mulle Skog har alltid velat att jag ska ge mig ut på eskapader av sån här karaktär. Sofia, Mulle och Elsa är lyckliga i skogen.

Men!

Jag är ju lite mörkrädd... Och vad händer om björnen kommer...? Om Elsa fryser...? Eller om jag blir kissnödig mitt i natten...? Och om jag har för lite kläder på mig/med mig...? Eller om jag bara längtar hem till mamma och pappa?
Vad händer då?


Jag ska ta med mig massor av tröstande/stöttande godis, napp, snuttefilt, -hund, och -kille.

Och förresten är jag hård och brutal. Så det så.

1 kommentar:

Unknown sa...

Snacka om att råka snubbla in på en blogg ... Men aja, lycka till i skogen =)