måndag, mars 03, 2008

Sork i ögat

Fick hem Elsa igår från hennes veckokollo på Ekerö. Hon var täckt med lera, heltänd på får och lycklig. Att träffa mig och Jonte igen var bara lite lattjo, så jag fick vackert se mig snuvad på den förväntade glada hälsningscermonin.

I natt sov Tussen nästan ingenting och imorse såg jag att hennes ena öga var svullet och kleggigt. En (inte överdrivet kostsam) tur till veterinären resulterade i en tub ögonsalva och vaga löften om att det borde gå över på två dagar. Jag hoppas det stämmer.

Imorgon bitti kommer nämligen vår lilla flock få ytterligare en medlem. Labradoren Hasse ska tillbringa veckan med mig och Elsa och det kommer säkerligen bli ett skönt håll-i-gång. Min förhoppning är att de ska leka av sig i trädgården under dagarna och vara lugna och fogliga på kvällarna, men vi får väl se. Kul ska det i alla fall bli!

Inga kommentarer: