torsdag, april 10, 2008

Det känns bra

Idag fick jag en ny vana. Jag och Angelica stack iväg till Ursvik och joggade på lunchen. Det var världens kortaste runda, men det kändes riktigt, riktigt bra. Jag kände mig inte som en rulltig tjockis när jag sprang, sannolikt eftersom jag ägnade mig åt att samtala med Angelica istället för att fundera över min löpstil. Det här kommer nu att bli en hälsosam torsdagstrend. Iiiha!

Måste dessutom dela med mig av min upplevelse igår på språkursen. Kursledarna... Mr. Grey och Mrs. Tuff var helt sjukt fascinerande. Världens jargong mellan sig och lätt burdusa men vänliga mot övriga. Mr. Grey hade halvlångt hår i backslick, ett leende som man förstod att han ansåg vara vinnande och en behaglig röst. 50% läskig och 50% sympatisk. Mrs. Tuff var på ytan hård, men hennes självförtroende verkade brista lite när hon skulle tala inför gruppen. Båda verkade dock ruggigt kompetenta och jag ser verkligen fram emot söndagen.

Inga kommentarer: