måndag, april 21, 2008

Utomhus

Vilken underbar helg! Jag och fröken Hund 2008 har utnyttjat det fina vädret till fullo!! I lördags inledde vi med en timmes promenad, hängde en stund med Jontegulle-gull och lunchade på Lappis Beach innan vi åkte på kombinerad hundkurs och play date. 5 timmar i skogen!

Elsa skötte sig exemplariskt på Allmänlydnadskursen, som för övrigt var riktigt rolig i lördags. Vi var bara 5 hundar istället för 8, så tempot blev lite högre.

Igår hängde jag i trädgården hos M&D hela förmiddagen och sen var det spårkurs och ett par timmar ute i skogen. Även här skötte sig Elsa bra, även om hon bitvis glömde bort att man skulle hitta apporter i spåret. På kvällspromenaden var hon så trött att hon lufsade jämsides med mig i slakt koppel utan en enda korrigering.

Idag känner jag mig lite sjuk.

Inga kommentarer: