torsdag, maj 29, 2008

Det berömda

Imorse vaknade jag med en huvudvärk från helvetet. Samma huvudvärk som var med mig när jag gick och la mig. Ni vet, huvudet i det berömda skruvstädet.

Lyckades inte ta mig hela vägen till jobbet utan mellanlandade i M&D's soffa och sov en stund innan jag tog mig ner till min arbetsplats. Petade i mig frukost och två alvedon och efter en stund kände jag verkligen hur huvudet mjukades upp och blev avslappnat och fluffigt. Hur skönt som helst!

På lunchen stack jag och Angelica som vanligt ut och sprang. Att det var så grymt jobbigt idag (för 2/3 av oss) förklarades, förutom av tidigare huvudvärk, av att tempot var högre än vanligt. Lite drygt en halv minut per kilometer. Jag och Elsa flåsade som två astmatiker i en dammsugarpåse.

Nu känner jag hur huvudvärken börjar komma krypande igen. Funderar på om den kan vara stressrelaterad. Bilden visar mitt skrivbord med de saker som är brådskande och viktiga att ta tag i omgående, och jag vet inte var jag ska börja.
Kanske med fika.

Inga kommentarer: