onsdag, juni 25, 2008

Korkad, tjock och efterhängsen

Min mamma strålar. Hon är vacker som en dag!

Själv känner jag mig mest korkad, tjock och efterhängsen. Älskad, men som någon man skrattar åt. Drömde i natt att jag skulle gå och casha ut en stor förmögenhet. Jag var mäkta stolt för jag hade investerat allt jag ägde och nu skulle det äntligen ge utdelning. Jag hade gjort rätt som satsade. I kassan satt en gammal flirt till mig som jag gärna ville imponera på med min lyckade investering. När jag får tillbaka "kvittot" på hur mycket pengar jag skulle få, visade det sig att det bara motsvarade en vinst på två kronor. Två ynka små kronor. Jag kände mig så dum!! Som någon man skrattar åt.

Elsa verkar inte heller vara på topp. I natt var hon otroligt kontaktsökande och ville sova nära, nära mig i sängen. Hon som inte ens får sova i sängen. Det hela började med att Jontis kom intrattande mitt i natten med buller och bång, och efter det ville inte Elsa sova på sin plats längre. Jag kände mig ynklig redan då, men motstod frestelsen att låta henne hoppa upp. Fast jag tror allt hade känts lite bättre idag om jag låtit henne göra det.

Inga kommentarer: