torsdag, juni 05, 2008

Mer än bara en klänning

Jag har en kris. Jag har köpt en klänning på Lindex och vet inte om jag ska behålla den. Ni känner säkert igen klänningen på bilden, eftersom reklamaffischer sitter över hela stan. Det är den klänningen, fast svart.

Modellen är enkel men ganska elegant och jag gillar den. Ändå vet jag inte om jag ska behålla den. Det känns inte 100% bra och jag har kommit så långt i funderingarna att jag har insett att det här egentligen inte handlar om klänningen som sådan.

Det här handlar om vem jag är och vem jag skulle vilja vara. Jag står med en superfin svart klänning i handen och frågar mig - "När, Sofia, ska du ha den på dig? När du och Elsa går i skogen på kvällen? När du promenerar på stan en varm sommardag? Eller på en pannkaksmiddag hos Mankan? En existentiell kris!

Men jo, jag tror att jag kommer behålla klänningen. Kanske har jag den på mig ikväll. Kanske blir det den enda kvällen någonsin.

2 kommentarer:

Anna sa...

Jamen visst hade du den på dig igår också? Ni var ju supersnygga, både du och klänningen! Klokt val, att behålla den.

Anonym sa...

Du tvingar mig att ställa till med fest! :) Tror du Snutteponken är intresserad? :)