lördag, augusti 02, 2008

118 100

118 100 har en tjänst där de erbjuder svar via sms på i princip vilken undran som helst. Sms:a in din fråga och få svar direkt. Vilken toppenidé! Hur många gånger har man inte funderat sig blå över ett namn, en låttitel, en skådis etc...? 

Detta hände mig idag - jag funderade mig blå! Hörde en välkänd låt på radio, ni vet den där "If we tolerate this, 
then our children will be next" men kunde INTE komma på vilken grupp som gjort den. Otroligt irri. Ringde mamma som också gick bet. Jontegull var körd redan från början. Bella visste inte.

Då kom jag på 118 100.

Sms:ade min fråga och väntade ivrigt på svar. Efter drygt en timme fick jag veta att det var många frågor att besvara före min, men att jag var placerad i kö.

Jag väntar fortfarande på svar... Jag har väntat så länge att jag har hunnit kolla upp att det var Manic Street Preachers. Helt värdelöst. 

Kan man reklammera ett sms?

1 kommentar:

Anonym sa...

SMSa 118110 och skrev REKLAMATION och sen din fråga exakt som du skrev den så kommer ditt sms reklameras!