måndag, september 01, 2008

En smula oväntat

Jag och JGSP köpte tavlor igår. Två stycken! Det är en lång historia och jag berättar hela.

För typ 3-3½ år sen var jag hemma hos Yvonne af Ugglas för att välja ut en tavla åt mina föräldrar. Jag fick då samtidigt se några av Carolines verk och förälskade mig i "Lovers" - en tavla med två fula monster (fast numera vet jag att det är hundar/människor). Min ekonomi tillät mig inte att köpa tavlan då, och det var så klart lite ledsamt.


När jag och Jonte för nån vecka sen började prata om att skaffa någon fin tavla kom jag så klart att tänka på monstertavlan och letade upp Carolines galleri på nätet. Där fanns den, samt en annan tavla (Marry me) som vi båda tyckte ännu bättre om. Tyvärr var den tavlan såld men i helgen fick vi möjlighet att komma och titta på hennes andra tavlor live, för att se om vi hittade något annat istället. Bland dessa tavlor fanns "Lovers" fortfarande kvar och vi bestämde oss för att köpa den samt låta henne måla en tavla liknande "Marry me".

Ibland är det som att saker i livet är förutbestämda. Galet. När vi skulle ta med oss "Lovers"-tavlan och gå såg Jonas en lapp på baksidan:

1 kommentar:

Tvillingmorsan sa...

Skojja att folk blir rysligt spända på att få höra om fortsättningen på "lappen bakom tavlan" mysteriet. Puss Malin.