tisdag, september 16, 2008

Ångest och önskemål

Hösten besvärar mig. När jag går upp på mornarna har det inte riktigt ljusnat, och det är mörkt och grått ute. Och kallt. Svårt att inte bli deprimerad och trött av det.

Jag skulle vilja ha Philips Wake-up Light med tillhörande fågelkvitter, men tyvärr är den inte vidare snygg. Och poängen försvinner ju om man måste ställa den i garderoben.

Det jag helst av allt skulle vilja göra nu är att ta Jontan i handen och Kroko i tassen och ge mig ut på en heldagstur i skogen med varm choklad och korvgrillning. Och sen när vi är tillräckligt kalla skulle vi åka hem, tända en brasa och krypa upp i soffan med varsin kopp te. Höstmys istället för höstångest alltså! (Jonas, kidnappa mig! Nu!)

2 kommentarer:

Gunnar Demnert sa...

Vi har en sån faktiskt, komplett med fågelkvitter. Problemet är att efter ett tag börjar man
1) hata fågelkvittret som väcker en och i synnerhet gökjäveln som låter i bakgrunden samt
2) associera allt mysigt fågelkvitter i naturen med "dags att gå upp".
Men bortsett från dessa två detaljer funkar den faktiskt bra - det är ganska nice med soluppgång hemma i sovrummet, typ. I alla fall betydligt bättre än en vanlig RING-RING-RING-klocka! /Onkel G

Anonym sa...

Jonas, ge fan i att kidnappa henne. Hon har en del att göra på jobbet faktiskt. /Arbetsgivaren