fredag, november 07, 2008

Utflykt i tjänsten

Det känns inte bra att köra 120 km/h "åt fel håll" i femton minuter. Jag vet, för jag prövade idag. Det kryllar inte direkt av avfarter från E4:an i Gävletrakten och jag hade oturen att köra på motorvägen åt fel håll. Så småningom rättades felet i alla fall till.

Anledningen till att jag befann mig i Gävletrakten var att jag skulle besöka Dragon Gate. Besöket visade sig blir en riktigt intressant upplevelse. Det var en mäktig byggnad som lite käckt piffades upp av en bensinmacksskylt och reklam. Personalen bestod av helt äkta kinseser som jobbade på sin svenska men som tyvärr inte kommit allt för långt ännu.

Ryktet att kineser är både artiga och trevliga visade sig dock vara sant. Jag fick en gratis massage som var grymt skön, även om sitationen var lite skum. Ganska skum faktiskt.

Inga kommentarer: