onsdag, december 24, 2008

Greenstone Track - dag 4

Sista dagen hade vi ungefar 4 timmars vandring kvar till bilen. Nar jag vaknade kande jag mig helt oformogen att rora mig och kunde inte for mitt liv forsta hur min stackars trasiga rygg skulle palla att bara 10 kg ryggsack, eller hur mina fotter skulle kunna overleva en dag till i kangorna. Men de klarade sig bada tva!

Maten borjade ta slut och frukosten bestod av en Varma koppen som var nastan oatligt acklig, samt 3 chocolate chip cookies. Till lunch blev det nudlar. Det ar dock intressant hur matt jag blir pa lite mat, och hur mycket energi den ger. Smartan blir ocksa mindre av maten.

Mot slutet av dagen hade jag anda helt obeskrivligt ont i mina fotter. Jag stapplade ner for backarna och det gick saaa langsamt. Men till slut nadde vi i alla fall bilen och korde till Queenstown dar vi checkade inte pa ett motell, bestaende av lagenheter i "ett" hus som sag ut att vara byggt av fagelbon.

Luktade illa och var sinnesjukt trott, men en lang dusch senare gick vi ut och firade julaftonskvallen pa en liten trevlig fransk restaurang. Gick sen tillbaka till motellet och dackade framfor en filmkanal. Sov daligt pga de hysteriskt manga myggbett jag fatt under vandringen.

Inga kommentarer: