torsdag, december 25, 2008

Jontegulls folsedag!

Idag ar det Jontans folsedag!! Hipp Hurra!!

Sov daligt pa natten eftersom min mage inte gillade omstallningen fran svaltkost till fransk middag. Dock uppe med tuppen och gjorde frukost till JG. Lamnade Queenstown och korde mot Te Anau dar vi nu ar. Eftersom det ar juldag ar det mesta stangt, men vi hittade ett cafe som serverade julmat (med crackers och allt!) och ett fint hotell med ett schyrrigt rum.

Besokte informationscentret och bokade en overnattningskryssning till Doubtful Sound med avresa imorgon. Det blir trerattersemiddag pa baten och med lite tur far vi se salar, delfiner och pingviner. Ser verkligen fram emot det!

Nu tvattar vi pa hotellet och kvallen blir nog lugn. Jag har inte hamtat mig fran vandringen an och jag ser fram emot att bara ligga och vila upp mig. Och lata fotterna laka.

Inga kommentarer: