måndag, januari 12, 2009

Inga steg fram men många tillbaka

Försöker få Grisen tillbaka till det normala. Ingen lätt sak. Hon blev upprörd av raketerna vid nyår och sen dess har hon inte varit sig lik. Jag har många teorier om varför, och en av dem är att hon helt enkelt bara är understimulerad. Jobbar vidare enligt den teorin.

Vad gäller lydnadsträning så har vi tagit ett par steg tillbaka och lider av mycket stora koncentrationssvårigheter. Vid hundmöten är vi inte ens på ruta ett längre. Ingen aning om varför. Innan jag åkte kunde jag till och med ha henne lös vid möte med andra hundar. Nu är hon helt utan kontroll och far som en okontaktbar vilde i kopplet. Vi har helt enkelt en del att jobba på. Igen.

För övrigt var jag hos doktorn idag med anledning av min semesterstrulande mage. Ursäkta om jag blir lite personlig. Uppgiften blev att producera och ta prov. Sen i ilfart åka och lämna detta på labbet. Härliga tider. Joråsåatt...

Inga kommentarer: