måndag, februari 09, 2009

Mina fantastiska föräldrar

Jag har gjort en oberoende undersökning. Inte i enkätform som den med promenadvanor utan en undersökning med djupintervjuer bland vänner och bekanta. Det har då visat sig att mina föräldrar är i en klass för sig. Att pappa brukar kamma hem titeln som årets pappa innebär inte automatiskt att mina föräldrar är ett bra lag, men så är det faktiskt.

De är roliga, avspända, generösa, hjälpsamma och stöttande. Har alltid tid att lyssna när man vill berätta om att man hittat en ny feature på sina träningsbyxor, eller tid att hjälpa när man kört vilse på en liten okänd gata i city. Det finns alltid ett litet hörn av soffan över till Elsa eller en bit av middagen över till mig. Man kan alltid prata med dem om precis vad som helst; kärlek, trubbel eller bajs.

Kort sagt, världens coolaste föräldrar. Dude.

Inga kommentarer: