tisdag, mars 10, 2009

Alltid snö på tisdagar

Hela veckan är det tö, men på tisdagen kommer snö. Det är ta mig fan ofelbart. Det är lätt att komma ihåg att det alltid snöar på tisdagar, eftersom det är dagen då jag springer till jobbet. Idag var det extra vidrigt eftersom det blåste ettrig blötsnö rätt in i mina ögon.

Till saken bör sägas att jag egentligen hade alibi för att slippa springa idag. Höll nämligen på att dö inatt. Drömde en dröm där jag och Malins man Ola höll på att dammsuga ett gammalt hus. Dammsugaren funkade dåligt och vi insåg att det var sork i röret. Sorken bestod av en militärgrön/gul strumpa. Sedan vaknade jag och insåg att jag också hade sork i pumpen.

Det kändes som om något fastnat i bröstet på mig. Det spände och värkte och jag hade svårt att andas. Försökte dricka vatten, sträcka på mig och harkla mig, men inget fungerade. Eftersom jag blev rädd så spände jag mig också, vilket sannolikt gjorde saken värre. Trodde aldrig att jag skulle kunna somna om, men jag tvingade mig att sluta tänka att jag fått en hjärtinfarkt (på höger sida). När jag lyckades slappna av somnade jag i alla fall till slut.

När jag vaknade mådde jag bra igen.

Inga kommentarer: