tisdag, maj 05, 2009

Inspiration/utspiration

Igår var jag ute och åt etiopiskt tillsammans med Sara, Flexible Simon, Bjucke och HP på Abyssinia. Har varit där förut, men då drogs det trevliga besöket ner något av att delar av sällskapet hade lite dålig inställning (brödet ser ut verkligen ut som disktrasor, men ungefär där slutar det vara roligt).

Med gårdagens sällskap var det dock betydligt bättre. Maten var spännande och konversationen alltid intressant och omväxlande. Det är väldigt inspirerande.

Tyvärr stannade inte inspirationen kvar i mig över natten. Utspiration! Var trött och helt ur gängorna när jag vaknade. Klädde på mig men hamnade ganska snart i en liten hög framför soffan, och kände mig helt oförmögen att röra på mig. Vet inte om det var löpningen till jobbet eller tanken på jobbet som tog emot mest, men jag kände mig helt matt och gråtfärdig.

Nu är jag i alla fall på jobbet, så en uppryckning kom ju, men det känns väl lite sisådär...

Inga kommentarer: