fredag, maj 08, 2009

Oväntat, men jag har ändå fått lite jobb gjort

Imorse skjutsade jag min far till hans lilla röntgen, vilken den vetgirige kan läsa om under Görans Funderingar.

Medan jag väntade på honom prompade jag och Elsa i Lill-jansskogen. Övade platsliggning vid en motorväg för gångtrafikanter, cyklister och hundägare och hon låg så snällt och fint, trots att flera hundar passerade och tumult utbröt omkring oss.

Sen åkte jag till klubben i Kista och tränade med Jenny några timmar. Blev både lydnad och agility och Elsa var duktig. Allra bäst kändes det när vi övade platsliggning och Jenny&Maja tuffade runt bara ett par meter från Grisen, och hon rörde ändå inte en fena. Känner mig helt trygg inför tävlingen imorgon. Vi kan alla moment, hon är säker i platsliggningen, hon håller ut flera moment i rad utan belöning och hon har slutat springa runt hindret vid hoppet. Den stora grejen blir att tackla tävlingsnerver och den "nya" miljön. Men framför allt ska vi åka dit och ha roligt, min lilla pälskrage och jag.

Håll tummarna!

Inga kommentarer: