onsdag, maj 06, 2009

Var har du ditt liv?

Jag undrar lite vad som har hänt med mitt liv. Det är inte längre som det en gång var. Utrymmet för spontana aktiviteter är lika med noll, och utrymmet för planerade aktiviteter är också minimalt. Det är frustrerande!!

Det går inte längre att bara föreslå något en kväll, för jag är garanterat upptagen. Inte hinner jag umgås ordentligt med Jontesnutt heller, utan det blir mest en godnattpuss i sömnen och en godmorgonpuss i farten. Usch.

När jag vaknade med sedvanlig jobbångest imorse så bestämde jag mig för att ta ledigt på fredag. Plötsligt kändes allt lite bättre. Ska sitta hemma och jobba på katalogen och bara försöka varva ner lite. Senaste veckorna har jag haft saker för mig varenda kväll känns det som, och ett par timmar i soffan kommer inte skada mig.

Ikväll är det agilitykurs. Hoppas det slutar regna.

3 kommentarer:

Anna sa...

"ta ledigt på fredag /.../ sitta hemma och jobba"

Finn ett fel...

Sofia sa...

Ledighet är relativt.

Sara J. sa...

Jag tror bestämt det slutade regna. Det är nog ett tecken. :D *kramelikram*