torsdag, augusti 13, 2009

Orange

Igår på lunchen åkte jag och tröstshoppade. Det finns framför allt en viktig sak att tänka på när man shoppar för att känna sig mindre nedstämd, och det är att handla billigt. Under dessa shoppingturer gäller kvantitet framför kvalitet, för annars är risken stor att det slutar i ännu mer ångest.

Kläder som shoppas under tröstturer kan vara bra och bli långvariga vänner, men sannolikheten att de sedan bara hänger i garderoben är ungefär lika stor.

Igår tröstshoppade jag ett par oranga byxor på rea. Halva reapriset till och med. Jag har aldrig haft glatt färgade byxor i hela mitt vuxna liv, men nu var det alltså dags. Och jag känner mig nöjd. Har dem på mig idag och trots att de verkligen är oranga så känns det bra. Väldigt bra.

1 kommentar:

Sara J. sa...

Härlig färg!