söndag, september 27, 2009

Kursanmälan

Jag var skrivare på dagens tävling i lägre spår och blev inspirerad. Det är oerhört nyttigt att stå bredvid domaren och höra alla kommentarer om ekipagen. Man lär sig massor!

Så nu blev jag inspirerad att både lära mig mer och träna mer. Detta resulterade i en kursanmälan hos Eva Bodfält. Dyr som ett as, men jag hoppas hon är bra. Tror nämligen att kursen gjordes för mig och Elsa som ofta har koncentrationsproblem:

Koncentration
En tävlingsinriktad kurs för dig som vill nå bättre resultat. En koncentrerad hund kan jobba längre tid utan belöning. Ofta utför den också momenten snabbare och med bättre precision. Vi går igenom olika sätt att öka hundens koncentrationsförmåga, som att öka hundens kunskap i momentet, att ge den rätt förväntningar inför uppgiften och förmåga att skilja beröm och slut på övningen. Inte minst påverkar du själv hunden genom din förmåga att koncentrera dig. Kursen hålls inomhus.

Inga kommentarer: