torsdag, september 10, 2009

Träning av Sofia

Igår hade jag en första träff med Tommy - personlig tränare i Frescatihallen och "den nya Fredrich". Det var en introduktion där jag fick berätta om min träningsbakgrund och vad jag har för mål med min träning.

De mål jag skrev upp var:
  • Bli rörligare/vigare
  • Bli mentalt stark i träningssammanhang
  • Kunna springa minst en mil och gärna milen på runt 60 min
  • Bli kompis med backarna
  • Bli vardagsstark, speciellt i axlar och rygg
  • Få bättre hållning
Och som relaterade bonusmål:
  • Bli av med mitt sockerberoende
  • Mäta hälsoförbättringarna
Efteråt gick vi in i gymmet och jag fick prova på ett par övningar. Antar att han ville se vad jag går för. Fick göra övningar enligt den heta TRX-trenden, två långa rep med några öglor och handtag. Satans smörgås vad jobbigt det var.

Tror inte själva träningstiden var längre än 20 minuter men idag känns det som att kroppen är ett blåmärke på insidan. Träningsvärken är diffus men tydlig. Grymt! Undrar lite hur det kommer gå efter ett timslångt träningspass...

Hur som helst. Tommy kändes väldigt kunnig och det ska bli jättkul att få hjälp med träningen igen. Det är dyrt men väl investerade pengar. Dessutom fick jag veta att synder i min ungdom betalar sig nu. Kroppen minns mitt 8 års handbollsspelande som slutade för 15 år sen, och det har jag igen i all träning. Saaweeet!

Efter middagen somnade jag i soffan, ungefär klockan åtta.

1 kommentar:

eva marie sa...

oj vad duktig du är! Härligt med fjällvandringen! Vill också!! Sist men inte minst, KUL med hus! Grattis!! =o)