torsdag, oktober 29, 2009

Detta har hänt

Klockan är inte mer än nio men redan har det varit en händelserik morgon!
  • Jag har blivit utskälld av en man som tyckte synd om Elsa
  • En cyklist blev påkörd
  • Jontan fuskar med bussen
Det enda av ovanstående som inte var underhållande var cyklisten, men han klarade sig och kunde cykla från platsen på egna ben.

Konserten med Ane Brun igår var okej. Inte mer. Jag var jättetrött och låtarna lät betydligt mer lika varandra än jag har upplevt det när jag lyssnat hemma. Men hon sjunger fantastiskt bra, hennes röst är betydligt bättre än hennes klädsmak, och emellanåt vaknade jag till. Man kan säga att det var finstämt men lite tråkigt.

2 kommentarer:

Sebastian sa...

Jontan fuskar med bussen? Det kräver en förklaring!

Sofia sa...

Jo allså... Han brukar stoltsera med att han oftast promenerar till tunnelbanan om mornarna. Dagens enda fysiska aktivitet när han inte cyklar.

Bussen tar han bara om den kommer PRECIS när han kommer till hållplatsen.

Men nu har jag kommit på att han fuskar. Han går inte bara hemifrån när som helst och har tur om bussen kommer. Nej, han passar in den!

Det här har jag kommit fram till efter några dagars oplanerat spionage. När jag har åkt från gymmet på mornarna har det flera gånger sammanfallit med när han har åkt till jobbet. Med bussen.