tisdag, oktober 20, 2009

Ett bra träningspass

Tränade i Kista efter jobbet och tyckte nog att vi hade ett bra träningspass. Började med lite platsliggning med hjälp av Åsah och Vazy. Kastade boll och lät Elsa vänta på varsågod. Funkade bra men generellt kändes hon ändå orolig. Måste nog gå tillbaka ytterligare och träna med henne ensam innan jag lägger på fler störningar så att hon känns trygg.

Sen körde vi ett par vändor på rutan med okej resultat. Bra fart men tveksamt första gångerna.

Fortsatte med inkallning från stå och belöning bakåt för att få upp farten. När vi kört den biten ett par gånger körde vi hela inkallningen med ställande och jag tyckte mig redan se en bättre fart och snabbare ingång. Det var kul.

Avslutade med några höger- och vänster om halt. Gick löjligt bra och det var det som lyfte hela träningspasset! Hon var jätteduktig och jag var jätteduktig. Utvärderade återigen min egen stegsättning, provade nytt och fick resultat! Det är en fin hund jag har.

I natt kom JG hem. Äntligen!


Fin fokus fångad av Jessi.

2 kommentarer:

Katarina sa...

Halloj!
Kul att träningen går framåt! Det ska bli roligt att se hene frysa å post-it på söndag.

Jenny sa...

Det är så roligt att du lärt känna Jessi med Oliven!
Jag & mitt ex umgicks väldigt mycket med henne & hennes kille F då pojkarna är gamla barndomskompisar.

Hälsa Jonas förresten!