torsdag, oktober 15, 2009

Hög på cuckilucki

Jag tog en överdos hostmedicin ikväll. Eller så gjorde jag bara misstaget att ta dosen innan jag gick ut på prompe med Elsa. Av detta lär vi oss: alltid horisontalläge efter intag av starka droger.

Först var allt frid och fröjd. Snackade med Soffan i telefon medan jag gick och allt var som vanligt. Sen la vi på, jag gick vidare och efter en stund började det kännas som om jag var berusad. Benen började skaka, hjärtat pumpade och jag var tvungen att fokusera på att gå rakt, sikta hemåt och hålla mig upprätt. Ringde mamsen som fick stödprata mig in i lägenheten där jag kroknade på sängen. Kändes riktigt obehagligt.

När jag fick ligga ner blev det lugnare igen och till slut vågade jag gå upp. Kände mig då extremt hungrig och sötsugen så jag tröst/hets-åt en halvliter glass, drack en kanna te och petade i mig en skål nötter. Nu mår jag illa istället.

Jontegull är på galej. Typiskt honom.

1 kommentar:

åsah sa...

haha! kul att man kan skratta efteråt.. Munchies!