torsdag, november 12, 2009

Premiärtur

Idag gick jag premiärturen från nya hemmet till jobbet. Med GPS:en i högsta hugg valde jag att gå norrut runt Edsviken. Konstaterade att vi faktiskt bor bara 500 meter från vattnet.

Det var en jättefin promenadväg som gick längs vattnet hela vägen bort till Falkberget som jag var tvungen att runda. När jag kom till Edsbergs slott (efter 5,6 km) var jag dock tvungen att avbryta promenaden eftersom jag hade lånat morsans sl-kort och hennes ETD hade ändrats.

Med bussen blev sista biten en liten omväg men trippmätaren slutade på 9.77 km när jag var framme vid jobbet. Inte illa!

Vid tillfälle ska jag ta vägen runt Edsviken åt andra hållet för att jämföra, och till vintern får jag väl överväga att gå över eventuell is. Tror sträckan då blir ungefär 2,5 km, dörr till dörr.

Inga kommentarer: