torsdag, november 26, 2009

Tre timmar i hällregn

Eftersom jag igår misslyckades med "uppdrag lunchshopping" som gick ut på att hitta en tunn, lite varm löpartröja i nya Sollentuna Centrum så tänkte jag ge nya Kista Centrum en chans på kvällen istället. Alla centrum är nya, större, bättre, billigare och mer i glas nu för tiden. Vem ska handla i alla dessa jättecentrums?

Hur som helst.

På väg in mot Kista missade jag avfarten mot nya garaget och det gamla visade sig vara fullt, varför jag insåg att jag ändå inte skulle hinna shoppa innan agilitykursen. Så då blev det extra lång prompe i skogen och regnet istället.

Kursen gick bra och Elsa var superduktig! Hennes matte var inte så pjåkig heller faktiskt, och det var häftigt att se hur bra Grisen var på att läsa mina signaler. Hon förstår dem bättre än vad jag själv gör ibland. Elsa kommer bli världens bästa agilityhund! Efter kursen var vi helt dyblöta, täckta av lera och jättetrötta, så efter varm choklad och ostmacka hemma somnade vi bums!

Saker att vara glad över idag:
  • Jag fick se lite blå himmel imorse.
  • Snart är det fredag.
  • Mina föräldrar är de bästa.

Inga kommentarer: