måndag, december 28, 2009

Åt rätt håll

Gick upp vid 7-tiden imorse för att fortsätta slipa hallväggen. Målet var att bli klar med väggarna i trappan innan golvsliparna skulle komma och göra trappan oanvändbar.

Det gick vägen! Dock har vi fortfarande en stackars golvslipare kvar i huset, som sliter som ett djur för att hinna bli klar idag. 1½ timme har han på sig. Jag och JG har jobbat oavbrutet sen uppstigningen och mina händer har förvandlats till alientassar av alla olika kemikalier de har tampats med. Börjar smått se fram emot mitt vanliga stillasittande 8-17-jobb.

Dagens enda andrum har varit på promenaderna med Elsa. Den första gick bra. Vi var glada, lekte och tränade lite. Nästa gick sämre. Raketer i fjärran skrämde Elsa som bara ville hem snabbast möjligt. Sista "promenaden" hann hon kissa, bajsa och springa tillbaka till ytterdörren på samma tid som det tog för mig att gå ner till grinden. Det var inte aktuellt att vara ute längre än så, ansåg Elsa. Med tanke på det oljud som hon får utstå här hemma trodde jag hon skulle bli imun mot fyrverkerier.

Hur som helst. Saker vi kan bocka av från Att göra-listan är nu:
  • Spackla halltaket
  • Slipa halltaket
  • Spackla hallväggarna
  • Slipa hallväggarna
  • Städa
  • Måla halltaket
  • Förbereda el för golvvärme i hallen
  • Byta ytterdörr
  • Städa
  • Få övervåningsgolvet slipat och betsat
  • Inte få psykbryt

Inga kommentarer: