fredag, december 18, 2009

Harmoni - och inte

Efter två veckors jobbkoma har jag och Elsa nu tränat två dagar i rad. I onsdags utomhus med Soffan&Simba och igår inne med HI-gänget. Grisen var laddad båda dagarna och jag är nöjd med träningen. Har fokuserat på att just fokusera. Ögonkontakt när hon står framför mig och när hon sitter i fot. Kort fritt följ med total fokus. Hon har varit jätteduktig! Dessutom är det kul att se hur harmonisk hon direkt blir av att få träna.

Själv tränade jag med Tompa igår och har fått betala dyrt för det idag. Kunde knappt kliva i och ur bilen imorse på grund av mag- och bensmärtor. Gjorde några vedervärdiga övningar i TRX som skulle stärka sidan, och det märktes ganska snabbt att mina inre sidomagmuskler har stått utanför träningen tidigare. Baksidan av mina lår fick sig också en körare i TRX:en och protesterar högljutt.

Dessutom har jag blivit förkyld, så jag känner mig riktigt risig idag. Som tur är behöver jag bara hålla ut idag, sen blir det semester resten av året och kanske lite till.

Inga kommentarer: