torsdag, december 03, 2009

Sofia & Sällsis goes julbord

I måndags hade vi julbord med Sällsis och Stockis på Restaurang Mårten Trotzig i Gamla stan. Det var trevligt och väldigt gott, så jag åt på tok för mycket. Hamnade i någon form av matkoma och orkade knappt finnas till efter maten.

Igår var det dags för julbord igen, då jag följde med på Sällsis skärgårdskryssning med M/S Saga Lejon. Vi hade 200 resenärer ombord och det var roligt och nyttigt att få vara med som omväxling. Allt flöt på väldigt bra och maten var god, så jag tror de flesta var nöjda. Jag åt betydligt mer måttfullt den här gången, vis av måndagens upplevelse.

När det var dags att kliva av utspelade sig följande, mycket underhållande, samtal:
Man vid bordet: -"Är du med som en sån där lärling?"
Sofia: -"Ehum... naa... det är faktiskt jag som är chefen, fast ute på resa kan man nog säga att jag är en lärling."
Man vid bordet: -"Nej, ojdå, vad pinsamt. Förlåt."
Sofia: -"Haha..."

Imorse var jag för övrigt helt förvirrad. Gick upp för tidigt och åkte för sent, eftersom jag var helt övertygad om att jag skulle styrketräna idag, inte springa.

Förresten har min iphone börjat funka nu.

Inga kommentarer: